• Warsztaty piernikowe
  • Wolontariat
  • Jasełka 2019
  • Erasmus+ Against Bullying for a Better Inclusion in Schools
  • Jasełka 2019
  • Erasmus+ Drzewo Dobroci
  • css slideshow
  • Mikołajki
Warsztaty piernikowe 1 Wolontariat2 Jasełka 20193 Erasmus+ Against Bullying for a Better Inclusion in Schools4 Jasełka 20195 Erasmus+ Drzewo Dobroci6 Słowacki dla najmłodszych - URS7 Mikołajki 8
slider jquery by WOWSlider.com v9.0
 

 

 

Warsztaty społeczne


Tuż przed zakończeniem roku szkolnego uczniowie klasy IVa wzięli udział w¤czterogodzinnych warsztatach społecznych, które zostały poprowadzone przez wychowawcę klasy Beatę Damasiewicz wraz z pedagogiem szkolnym Małgorzatą Koszyk.

Czwartoklasiści wiedzą już co oznacza bycie solidarnym i uczciwym. Wykazali się talentem kulinarnym tworząc w grupach przepisy na 'pyszną solidarność'. Zaskoczyli również swoim talentem literackim pisząc dwie różne wersje zakończenia do wysłuchanej historii chłopca, który był świadkiem nieodpowiedniego zachowania kolegi.

Rozróżniali także zachowania agresywne od asertywnych, a następnie odgrywali scenki, w których musieli odmówić koledze lub koleżance w sposób asertywny.

A potem na wszystkich czekała niespodzianka - lody, które przypominały o¤zbliżających się wakacjach. Po słodkim deserze czwartoklasiści układali zdania skierowane do swoich kolegów i koleżanek rozpoczynające się od słów: Podziwiam Cię za.../Zazdroszczę Ci..., co było wstępem do rozmów na temat zazdrości i podziwu.

Rozwiązywali zespołowo sportową krzyżówkę, której hasło brzmiało 'wspólna sprawa'. Przypomnieliśmy sobie więc wiele wspólnych zadań, które zrealizowaliśmy jako klasa, a potem w nagrodę za dobrze rozwiązaną krzyżówkę na wszystkich czekały nietypowe wejściówki na kolejną część zajęć, czyli kapelusze. Uczniowie musieli zaprojektować własny kapelusz wybierając jeden z sześciu kolorów. I tak oto w klasie pojawiały się 'myśllowe kapelusze'. Brakowało tylko jednego, w kolorze czarnym, co oznaczało, iż w IVa nie ma pesymistów i osób, które widzą tylko wady danych rozwiązań. Gdy już poznaliśmy symbolikę kryjącą się za wybranymi kolorami kapeluszy na czwartoklasistów czekało ostatnie wyzwanie - przygotowanie rozmowy, w¤której wszyscy członkowie grupy musieli przekonać się wzajemnie do danego pomysłu, którego opis znajdował się na karcie pracy. Zadanie nie było łatwe, bo dzieci w dyskusji musiały zachowywać się tak, jak podpowiadał im kolor na 'myślowym kapeluszu'. Wszyscy świetnie sprostali zadaniu. Na zakończenie warsztatów nadeszła pora na wspólne zdjęcie, oczywiście z¤'myślowymi kapeluszami'.

 

Galeria zdjęć

 

 

 

Autor: Beata Damasiewicz, Małgorzata Koszyk
Odwiedzin :
 K O N T A K T     Admin. - Agnieszka Obrzud gimn@o2.pl                     ARCHIWUM WIADOMOŚCI 
Prawa autorskie do materiałów, zdjęć zamieszczonych na stronie zastrzeżone.